W przypadku reklamy internetowej – jak w każdej inwestycji – istotne znaczenie ma jej opłacalność. To samo dotyczy pozycjonowania obiektu w serwisie. Wiele osób zastanawia się, w jaki sposób pozycje w serwisie przekładają się na wzrost zainteresowania ofertą. I czy taka inwestycja się opłaca?

Dziś podzielę się z Tobą zestawieniem, w którym porównuje skuteczność reklamy obiektów korzystających z pozycjonowania oraz tych, które z niego nie korzystają.

O badaniu:

Aby zestawienie było możliwie jak najbardziej wiarogodne,  przeanalizowałem 3 obiekty o zbliżonym standardzie, cenach i lokalizacji. Obiekt #1 korzystał z pozycjonowania, pozostałe (#2, #3) wyświetlały się bez pozycjonowania.

Pod uwagę wziąłem następujące parametry:

  • liczba wyświetleń
  • liczba pobrań numeru telefonu (przycisk „pokaż numer”)
  • liczba zapytań
  • łączny koszt reklamy

Przed wykonałem analizy domyślałem się, jakie będą wyniki ale muszę przyznać, że skala mnie zaskoczyła!

Wyniki:

Czy to się opłaca, czyli ile kosztuje pozycjonowanie?

Powyższe wykresy jasno wskazują na wyższą skuteczność reklamy obiektów korzystających z pozycjonowanie. Interesująco wygląda porównanie łącznej kwoty wydatków przeznaczonych na reklamę analizowanych obiektów:

Jak widać z wykresu powyżej, różnica w wydatkach jest nieznaczna – biorąc pod uwagę znaczny wzrost skuteczności reklamy przy korzystaniu z pozycjonowania.

Warto wiedzieć:

Korzystając z pozycjonowania oferty, masz wpływ na to, na jakiej pozycji wyświetla się Twój obiekt. Obiekty bez włączonego pozycjonowania wyświetlają się rotacyjnie z innymi obiektami, zmiana pozycji następuje co 2 godziny.

Aktualne pozycje Twojej oferty możesz sprawdzić po zalogowaniu do Panelu Klienta. Tam też sprawdzisz, jakie stawki obowiązują na konkretnych pozycjach.

Oczywiście skuteczność reklamy zależy nie tylko od ilości wyświetleń – ogromne znaczenie ma również treść oferty oraz sposób jej przedstawienia. Dlatego warto zadbać również o odpowiednie przygotowanie prezentacji obiektu.

Poprzedni artykułBukowina Tatrzańska nie tylko dla narciarzy
Następny artykułCo warto zobaczyć w Szklarskiej Porębie?
Łukasz Szymczak
Z branżą turystyczną związany od początku 2013 roku. Na co dzień doradza w wyborze i wdrażaniu skutecznej strategii marketingowej obiektów noclegowych. Pomaga dbać o wysoką jakość prezentacji w portalu e-wczasy.pl