W przypadku reklamy internetowej – jak w każdej inwestycji – istotne znaczenie ma jej opłacalność. To samo dotyczy pozycjonowania obiektu w serwisie. Wiele osób zastanawia się, w jaki sposób pozycje w serwisie przekładają się na wzrost zainteresowania ofertą. I czy taka inwestycja się opłaca?
Dziś podzielę się z Tobą zestawieniem, w którym porównuje skuteczność reklamy obiektów korzystających z pozycjonowania oraz tych, które z niego nie korzystają.
O badaniu:
Aby zestawienie było możliwie jak najbardziej wiarogodne, przeanalizowałem 3 obiekty o zbliżonym standardzie, cenach i lokalizacji. Obiekt #1 korzystał z pozycjonowania, pozostałe (#2, #3) wyświetlały się bez pozycjonowania.
Pod uwagę wziąłem następujące parametry:
- liczba wyświetleń
- liczba pobrań numeru telefonu (przycisk „pokaż numer”)
- liczba zapytań
- łączny koszt reklamy
Przed wykonałem analizy domyślałem się, jakie będą wyniki ale muszę przyznać, że skala mnie zaskoczyła!
Wyniki:
Czy to się opłaca, czyli ile kosztuje pozycjonowanie?
Powyższe wykresy jasno wskazują na wyższą skuteczność reklamy obiektów korzystających z pozycjonowanie. Interesująco wygląda porównanie łącznej kwoty wydatków przeznaczonych na reklamę analizowanych obiektów:
Jak widać z wykresu powyżej, różnica w wydatkach jest nieznaczna – biorąc pod uwagę znaczny wzrost skuteczności reklamy przy korzystaniu z pozycjonowania.
Warto wiedzieć:
Korzystając z pozycjonowania oferty, masz wpływ na to, na jakiej pozycji wyświetla się Twój obiekt. Obiekty bez włączonego pozycjonowania wyświetlają się rotacyjnie z innymi obiektami, zmiana pozycji następuje co 2 godziny.
Aktualne pozycje Twojej oferty możesz sprawdzić po zalogowaniu do Panelu Klienta. Tam też sprawdzisz, jakie stawki obowiązują na konkretnych pozycjach.
Oczywiście skuteczność reklamy zależy nie tylko od ilości wyświetleń – ogromne znaczenie ma również treść oferty oraz sposób jej przedstawienia. Dlatego warto zadbać również o odpowiednie przygotowanie prezentacji obiektu.